Adam Poprawa

Adam Poprawa

Literary historian and critic of literature and music, poet, and prose author. He completed his studies in Polish literature at the University of Wrocław, where he works today. He works mainly with contemporary literature, criticism of poetic translations, and music criticism. Member of the Jury of the Wrocław Silesius Poetry Award. He has published, among other works, poetic volumes Komentarz do Dantego [A Commentary to Dante] (1990), Koncert na Advent [Concert at the Advent] (1995), the dissertation Kultura i egzystencja w poezji Jarosława Marka Rymkiewicza [Culture and Existentialism in the Poetry of Jarosław Marek Rymkiewicz] (1999), and the collection of sketches Formy i Afirmacja [Forms and Affirmation] (2003). His writing has appears in Tygodnik Kulturalny, the New York daily Nowy Dziennik, Przegląd Powszechny, Res Publica, the Parisian periodical Kultura, Więzi, brulion, Kresy, Tygodnik Powszechny, Odra, Teksty Drugie, Twórczośc, Jazz Forum, and on the pages of Biuro Literackie. His book – Walce wolne, walce szybkie [Slow Waltzes, Quick Waltzes] which is an ironic (and auto-ironic) diary of a Polish intellectual – was nominated to the NIKE awards in 2010. In his private life he is a lover of the Beatles and Bach, fan of Quentin Tarantino and Bergman, and an admirer of James Joyce. At the Conrad festival, he will take part in a discussion surrounding the Liberature exhibit at the Wyspiański Pavilion.

Contact with us

Krakow Festival Office

ul. Wygrana 2, 30-311 Kraków
tel.12 354 25 00, fax 12 354 25 01
poczta@biurofestiwalowe.pl

Organizers : Miasto Kraków KBF Kraków Miasto Literatury UNESCO Fundacja Tygodnika Powszechnego Grant: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Instytut Książki

© Krakow Festival Office 2022

Autentika

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury,
uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.